dimecres, 17 de desembre del 2008

Josep Noguera, Premi a la Cultura 2008

Foto Regió7

L'historiador Josep Noguera i Canal va rebre dissabte dia 13 el Premi a la Cultura Ciutat de Berga 2008. Tot i que em sap greu de no haver-hi pogut ser, l'amiga Carme em va fer un esplèndid resum de l'acte que, amb el seu permís, reprodueixo:

"Potser m'hauria agradat més poder-te explicar 'de viva voce' i no per escrit com va anar el Premi a la Cultura. La veritat és que va estar molt bé.
Començo pel principi. Obre l'acte la regidora Carme Barniol, ho fa molt bé -i no perquè sigui amiga meva-, acostumo a ser crítica amb la gent que m'aprecio, així que ho fa molt bé, en sap d'escriure, sap molt de llegir-ho o interpretar-ho, digues-li com vulguis. Després, un vídeo on s'expliquen els 50 anys de trajectòria de l'Agrupació Teatral la Farsa. Recull el Premi la Montserrat Minoves, que agraeix el premi i el dedica a tots els que han passat durant aquests anys per la Farsa i, evidentment, un record emocionat als que malauradament ja no hi són.
Després, el presentador proclama el nom de Josep Noguera com a Premi a la Cultura 2008 i comença un vídeo on s'explica la vida del Noguera, des que era jove fins ara, amb les seves publicacions, les seves inquietuds i les seves iniciatives, entre altres, La Bauma dels Encantats. En aquell moment apareix un Quirze Grifell jove i guapo... Quan acaba el vídeo, el Noguera puja i recull el Premi de mans de l'alcalde de Berga, Juli Gendrau. Tot seguit agraeix també a molts dels que ja no hi són, als que hi són i al públic en general. Poques paraules però ben dites. Se'l nota una mica nerviós o amb ganes d'acabar, aquesta és la meva sensació. Després ell mateix m'ho confessa.
Mitja part i una gran sorpresa, actuació del grup de corda de l'Escola de Música, alumnes i professors interpreten durant tres quarts d'hora tot un seguit d'obres des del barroc fins a peces modernes i actuals. Una gran actuació que sona molt i molt bé. Cap a les 12, acabant a la mateixa hora que el partit Barça Madrid, sortim del teatre i cauen flocs de neu, és hivern, m'agrada".
La més sincera enhorabona a l'amic Josep Noguera!

1 comentari:

rmc ha dit...

"Josep Noguera, Premi a la Cultura 2008", un merescut homenatge a Josep Noguera i Canal, un referent de la cultura berguedana, treballador incansable en la recerca, amb criteri crític i positivista, de l'esperit que mogué una sèrie de persones a treballar al Berguedà i pel Berguedà.